Visuaalinen markkinointi
Kaikki mitä näemme, kuulemme, aistimme ja koemme ovat niitä asioita, joista muodostuu muistikuva. Kaikesta viestinnästä jopa 75% aistimme ensin silmien kautta. Ei siis ole yhdentekevää, minkälaisen muistikuvan asiakkaalle yrityksestä jää. Visuaalinen markkinointi on markkinoinnin osa-alue, jolla täydennetään muita yrityksen markkinointikokonaisuuksia visuaalisilla herätteillä. Selkeiten visuaalinen markkinointi kuuluu myynninedistämisen, sekä mainonnan kategorioihin
Kaikki mitä näemme, kuulemme, aistimme ja koemme ovat niitä asioita, joista muodostuu muistikuva. Kaikesta viestinnästä jopa 75% aistimme ensin silmien kautta. Ei siis ole yhdentekevää, minkälaisen muistikuvan asiakkaalle yrityksestä jää. Visuaalinen markkinointi on markkinoinnin osa-alue, jolla täydennetään muita yrityksen markkinointikokonaisuuksia visuaalisilla herätteillä. Selkeiten visuaalinen markkinointi kuuluu myynninedistämisen, sekä mainonnan kategorioihin
Visuaalisen markkinoinnin tarkoitus on saada asiakkaalle mahdollisimman mieleenpainuva ja positiivinen mielikuva tuotteesta/yrityksestä. Tarkoituksena toimia yrityksen huutomerkkinä ja vahvistaa jo syntyneitä mielikuvia. Visuaalisuuden kautta asiakas saa kosketuksen yrityksen tuotteisiin ja niitä ympäröivään tilaan. Eli visuaalisuudella halutaan vahvistaa markkinoinnin muita kilpailukeinoja eli tuotetta, hintaa, saatavuutta sekä viestintää.
Visuaalisuudella pyritään myös vahvistamaan asiakkaan ostopäätöstä. Viihtyisä ja virikkeellinen ostoympäristö, joka alkaa arkkitehtuurista, jatkuu aina näyttävän näyteikkunan kautta virikkeelliseen myymäläympäristöön. Myöskin tuotteiden esillepano on visuaalista ja saattaa vaikuttaa ostokäyttäytymiseen.
Visuaalisesti kauniit asettelut kuvissa ja mainoksissa ovat aina olleet minun mieleeni. Pidän erityisesti tästä uudesta Star Wars meikkikokoelmasta. Mielestäni se on hienosti oivallettu, että kannattaa lisätä meikkisarja kantamaan jonkin klassikkoelokuvan nimeä tuotteissa. Visuaalinen ilme on minulle erittäin tärkeää - jos näyteikkuna on houkutteleva ja kaunis, saatan hyvin piipahtaa liikkeessä. Jos mainokset eivät ole miellyttäviä, saatan jättää välistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti